Obecnie bycie dzieckiem i nastolatkiem również wiąże się z dużym odczuwaniem stresu. Dawniej co prawda życie było trudniejsze, za to dzisiejsze wymagania społeczne i presja otoczenia sprawiają, że mnóstwo ludzi zmaga się ze stresem i smutkiem. Naprzeciw współczesnym problemom wyszło LO im. Bolesława Chrobrego w Kłodzku. W szkole przygotowano specjalną Strefę Relaksu dla uczniów.
Liceum ogólnokształcące ze strefą do odpoczynku i integracji
Powrót do szkół po wielu miesiącach pandemicznej izolacji jest dla dzieci i młodzieży trudny. Każdy człowiek ma inną osobowość: jedni potrafili utrzymywać kontakty ze znajomymi w czasie lockdownu, inni spędzali ten czas samotnie. To właśnie ta druga grupa jest teraz narażona na większy stres i często zmaga się z depresją.
Świetlica utworzona w liceum ogólnokształcącym im. Bolesława Chrobrego ma za zadanie pomóc uczniom w samodzielnej nauce i przede wszystkim pomóc im w nawiązywaniu relacji społecznych. Strefę Relaksu wyposażono dzięki funduszom szkoły i sponsorom — jest to więc projekt zupełnie niezależny. Koszt zaaranżowania specjalnej sali wyniósł 15 tys. zł.
Uczniowie mają teraz do swojej dyspozycji przestronną salę pełną roślin oraz miejsca do nauki i odpoczynku. Zawsze można tu zostać po zajęciach lub posiedzieć w czasie okienka między lekcjami. Uczniowie mogą sobie w spokoju poczytać lub posłuchać muzyki, a także porozmawiać z innymi uczniami szkoły. Nowiutka sala będzie również świetnym miejscem do organizowania spotkań kulturalnych.
Świetlice szkolne odgrywają dużą rolę w rozwoju społecznym dzieci i młodzieży
Mieszkańcy Kłodzka z entuzjazmem przyjęli Strefę Relaksu, zauważając jednocześnie, że przypomina ona funkcjonujące w szkołach świetlice. Z pewnością Strefę Relaksu można nazwać nowoczesną świetlicą, gdyż pełni podobne funkcje.
Przebywanie w grupie jest bardzo ważne dla rozwoju dzieci i młodzieży. W ten sposób ludzie zaspokajają swoje potrzeby społeczne i jednocześnie rozwijają umiejętności nawiązywania relacji i komunikacji z innymi. Luźniejsza lekcja na świetlicy, czy po prostu wspólne spędzanie czasu w grupie rówieśników sprawia, że dzieci nie czują się samotne.