W tym roku polskie atrakcje turystyczne ponownie staną do konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej. Do połowy września zostaną wybrane 4 lokalne atrakcje, które następnie powalczą o tytuł najlepszej atrakcji turystycznej w Polsce. Na zwycięzcę czeka nagroda w postaci specjalnej kampanii promocyjnej. Konkurs jest ogromną szansą na promocję regionów turystycznych.
Dolny Śląsk w konkursie POT
W 2019 aż 3 atrakcje z Dolnego Śląska zdobyły wyróżnienie Polskiej Organizacji Turystycznej. W 2020 roku konkurs nie odbył się z powodu pandemii, ale obecnie rusza z nową energią.
Nagrody POT przyznawane są w czterech kategoriach: Certyfikat POT, Złoty Certyfikat POT, Certyfikat Internautów, Certyfikat Specjalny. Najbardziej prestiżową nagrodą jest Złoty Certyfikat, który może otrzymać znana i wieloletnia atrakcja turystyczna. Z kolei Certyfikat Specjalny to szansa na wyróżnienie dla nowych atrakcji turystycznych, które dzięki wygranej mają ogromną szansę na zdobycie większej popularności.
Pierwsza edycja konkursu potrwa do 30 września. Ogólnopolski konkurs potrwa od 1 do 22 listopada, a uroczyste wręczenie nagród odbędzie się na przełomie listopada i grudnia tego roku. Jeszcze nie wiadomo, czy nagrody zostaną wręczone online, czy stacjonarnie.
Jakie atrakcje turystyczne mogą wziąć udział w konkursie?
Polska Organizacja Turystyczna nagradza atrakcje, które są przyjazne turystom, ciekawe i wykorzystujące nowatorskie rozwiązania. Udział w konkursie może wziąć każdy organizator atrakcji turystycznej, a komisja wyłoni te najlepsze, które będą konkurować z równie dobrymi atrakcjami z innych regionów Polski.
Otrzymanie certyfikatu POT jest bardzo dużym wyróżnieniem, ponieważ stanowi potwierdzenie jakości, organizacji i piękna wyróżnionej atrakcji. To niewątpliwa zachęta dla turystów. Dodatkowym atutem jest sfinansowanie materiałów promocyjnych. Lokalne atrakcje wyłonione do konkursu ogólnopolskiego otrzymują 5000 zł na ten cel. Z kolei materiały promocyjne dla zwycięzców ogólnopolskiego konkursu są warte 150 000 zł. To właśnie dzięki nim nagrodzone atrakcje turystyczne mogą dotrzeć do znacznie szerszego grona odbiorców.